باران نم نم...

هَمیشہ بـاید کســـ ے باشد که مَعنے سه نقطه ے انتهاے جُملـــه هایت را بفَهمد...

باران نم نم...

هَمیشہ بـاید کســـ ے باشد که مَعنے سه نقطه ے انتهاے جُملـــه هایت را بفَهمد...

باران نم نم...
آخرین نظرات
  • ۲۴ خرداد ۹۵، ۲۳:۵۵ - وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
    :) قشنگ بود

بگو از چیه که من دلم گرفته؟!!!

سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۰۸:۰۴ ب.ظ

شما که سواد دارین، لیسانس دارین ،روزنامه خونی 
با بزرگون میشینی ،حرف میزنی، همه چیز میدونی
شما که کلت پره ،معلم مردم گنگی
واسه هر چیز که میگن ،جواب داری در نمیمونی
 بگو از چیه که من دلم گرفته؟!!!
راه میرم دلم گرفته ،
میشینم دلم گرفته ،
گریه میکنم میخندم ،پامیشم دلم گرفته !!!


 من خودم آدم بودم، باد زد و حوای منو برد...
 سوار اسبی بودم که روز بارونی زمین خورد... 
 عمر من کوه عسل بود، ولی افسوس روزهای بد؛
 انگشت انگشت اونو لیسید، بعد نشست تا تهشو خورد!!!

!!!(محمد صالح علا)!!!

.................................................................

پ.ن:"وقتی به کسی حسادت می کنی؛
در واقع داری غیر مستقیم به اون شخص می گی تو از من بهتری!" 

!!!تیرهای رها شده از چله ی کمان حسادت هیچگاه به هدف نمی خورن!!!

پ.ن:فردا به همراه جمعی از هم دانشگاهیان عزیز عازم دانشگاه شهید بهشتی هستیم،جهت دیدن فیلم"چ" ابراهیم حاتمی کیا...

خود کارگردان و عوامل فیلم هم حضور دارند...

ما که خیلی تعریف شنیدیم...

اگر دیدیم و تعریفی بود،میایم برای شما هم تعریف می کنیم...

پ.ن:رفتیم فیلم را دیدیم!!!

میتونم فقط بگم بد نبود...

همین!!!

اما صحبتهای بسیار جالب حاتمی کیا بعد از فیلم,

متوسط بودن فیلمش را از یادها برد!!!

۹۲/۱۱/۲۹
باران...

نظرات  (۲۸)

۲۹ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۵۴ چشم چشم دو ابرو
فواره وار سر به هوایی و سر به زیر
چون تلخی شراب دل آزار و دلپذیر

شیرینی فراق کم از شور وصل نیست
گر عشق مقصد است خوشا لذت مسیر

این دو بیت از فاضل تقدیم به حال الآنتون ( البته تو شعر اصلی این دو بیت پشت سر هم نیستن به خاطر همین یه کم نافرمه ، واسه محتواش گذاشتم ) ...
پاسخ:

تشکر از ابیات نافرمی که گذاشتید...


۳۰ بهمن ۹۲ ، ۰۰:۰۶ چشم چشم دو ابرو
یعنی اینقد نافرم بود ؟؟؟
پاسخ:

نه...

از لفظ نافرمی که بکار بردید در جواب استفاده کردم که بدونید هر چی که بود حتی اگر نافرم باز همین که زحمت کشیدید و نوشتید جای تشکر داره...

همین!!!

شما یه شمایی رو تصور کردید که به من نمی خوره
به این میگن انسداد باب حرف زدن ! در مقام شخصیت شخصیه Oo

پاسخ:

دیگه همین که اینقدر صداقت داشتید که بگید شامل هیچ یک از گزینه های ابتدای شعر صالح اعلا نمیشید خودش بسی جای تقدیر داره!!!

حالا حرفی برای گفتن هم نداشتید...نداشتید!!!

به قول یه بنده خدایی:

مهم نیست!!!

۳۰ بهمن ۹۲ ، ۰۰:۳۶ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
نه شما بلکه خیلیامون این روزا دلتنگیم...بی حوصله....
نمیدونم شاید یکم خدامون رو گم کردیم یا شاید خودمون رو خیلی پیچوندیم؟؟
خودمون رو خیلی گم کردیم ...بهر چه آمده ایم رو نمیدونیم؟؟؟
....
حسادت اصلا حس خوبی نیست خدا کمک کنه به اون کسی که این حس رو داره تا بتونه ترک کنه...
البته یجاهیی هم خوبه ها حسادت به خوبی ها که باعث بشه خوبتر بشیم
:)

پاسخ:

باران دلش گرفته...

دلش از نامردی آدمها گرفته...

دل تنگ نیست!!!

من خودم رو تازه پیدا کردم...آخه یه مدت گم شده بودم...

میگن آدم وقتی گمشدش رو پیدا می کنه تازه قدرش رو میدونه و بیشتر حواسش رو جمع میکنه تا دوباره گم نشه!!!

حسادت هیچ نقطه ی مثبتی نداره...که اگر داشت جزء رذایل اخلاقی محسوب نمی شد!!!

حسادت به خوبی ها اصلا رشد نمیاره چون حسود نه تنها تلاشی برای رشد نمیکنه،بلکه طرف مقابل رو میزنه زمین تا هم قد خودش به زمین برسونه حریف رو!!!

غبطه با حس حسادت فرق میکنه!!!

اونچیزی که شما میفرمایید غبطه هستش نه حسادت...غبطه یعنی رشک ورزیدن بر سعادت دیگران بدون هیچ حس بدخواهانه ای!!!


سلام

منم دلم گرفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

همه چیز مثل برق و باد گذشت

مثل یه طوفان یهو همه چیز رو آوار کرد رو سرم

این حق من نبود!!!!!!!!!!!!


پاسخ:
سلام ستاره جون

اولا،انقدر قصه رو غم انگیز نکن...هی نشین برای خودت بزرگش کن!!!

دوما،شوهر ماریا هم همین بیماری رو داره...درست یک هفته بعد از عقدش راهی بیمارستان شد بنده ی خدا...یادت هست که دختر تازه عقد کرده سه ماه اسیر بیمارستانا بود!!!الانم چهارساله با هم زیر یک سقف دارن زندگی میکنن...دومی هم انشاالله چند ماه دیگه بدنیا میاد!!!

سوما،قوی باش!!!

چهارما،اینها که دلیل طلاق نمیشه...زن وقتی سر عقد بله میگه یعنی داره میگه؛

"من چه تو غم...چه تو شادی باهاتم...شریک روزهای سخت و مریضی و نداریتم هستم!!!"

به قول مامان جون؛وفاداری زن و شوهر رو خدا با این سختی هاست که می سنجه!!!

پنجما،ستاره جان...عزیز خواهر،تو روزای خوشی کنار هم بودن که هنر نیست...هست؟!!!

ششما،پاشو یه زنگ بهش بزن،و بهش بگو که تا ته خط باهاشی...واقعا قوی تر از اینها می دونستمت!!!

!!!نشه یه روزی بیاد که زمستون رفته باشه و سهم زغال رو سیاهی باشه و بس!!!
سلام علیکم 
حسادت ، دارویی جز پناه بردن به خدا ندارد . . . 
 
قال الله تعالی فی کتابه : قل اعوذ برب  ............. من شر حاسد اذا حسد
پاسخ:
سلام
من هم خودم رو سپردم دست خودش...
خداوند تا به حال همه جوره هوام رو داشته...
۳۰ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۵۴ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
کلمه ی مناسب رو پیدا کردید
:)

اوهوم از این به بعد میگم غبطه
پاسخ:
البته اینکه به چه کسی هم غبطه بخوریم هم مهمه...خیلی!!!

سلام خانوم.خوبی؟ زیارت قبول. رسیدن بخیر. ببخشید دیر سر زدم.به اینترنت دسترسی نداشتم. منم خوبم خدارو شکر. همه چیز عالی. خدا هم همان لبخند همیشگی اش را به من میزند.
پاسخ:
سلام
خووووووووووب...اگر بگذارند!!!
چقدر خوشحالم که خوبی...
انشاالله شادیتون مستدام...
اللهم عجل لولیک الفرج
۳۰ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۴۵ محمد کیوان
هـوالنــور

ادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِینَ 

عصر سرعت است و هجوم اطلاعات مفید و بیهوده به ذهن انسان، چه قدر برای کلام الله وقت داریم؟ آیا 30 ثانیه از وقت با ارزشمان را! به «کتاب خواندنی» می دهیم؟!!

« انس با قرآن، خیلی خوب است. هر روزى یک مقدار قرآن بخوانید، ولو نیم صفحه؛ مواظب باشید ترک نشود. قرآن را باز کنید؛ نیم صفحه، دو آیه، با توجه بخوانید. اینها مستمرند. این، آن مراقبت از معنویت و تهذیب نفس است.» (رهبر قرآنی)

پنجره اینجا هر دو روز یک بار، رو به انوار الهی باز می شود.
وبلاگ آیات نورانی (صحبت های خدا با ما) به همت دوست عزیزم محمد امین احسن مقدم (نامه ها،محرمانه) راه اندازی شد. http://ayatenoorani.blog.ir/
پاسخ:
سلام
ممنون از توصیه های آسمانیتون...
سر خواهم زد...
یا رفیق
سلام بارانی
قرار بود بعد سفر بیشتر برامون بخندی بارانم !!
دو خط آخر نوشته رو خیلی دوست داشتم و تکان دهنده بود .

یاد پست تولد لباس شُکر افتادم ! قسمت اولش:

لباس شُکر دقیقا زمانی دوخته می شود که هیچ نخ و پارچه ای  از صبر برایت نمانده ... زمانی که عقل پولی در جیب ندارد تا برای صبر بپردازد ! پس رو به آسمان به فقر خود اعتراف می کند ... گریه می کند ... راه می جوید ... امیدوار می شود ... می خندد و شُکر می گوید !

یادش بخیر سال گذشته ، 18اسفند اولین لباس شُکر را دوختم . یاد آن حال و هوای غریب که به زندگی ام تاخته بود ! بخیر ... روزی که قسمت " درباره ی وبلاگ " را نخ و سوزن زدم :

سلام با عطر شُکر حق
گویند ایمان دو نیمه دارد، نیمی صبر ، نیمی شُکر... و گویی لباس صابران همان لباس شاکران است لیک با قدری درنگ !.......


و حقیقتا اگر سبزی یک باور بر دوش باشد ، صبر برای به مقصد رساندنش کافی نیست چرا که صبر لحظه ها را زرد حرکت می کند و رو به از پا درآمدن است ! اما شُکر و قدردانی لحظه ها را سبز می رود و رو به بهاری بی خزان . 


اینا رو گفتم که بدونی لباس شُکر با یه درد یا تموم شدن صبرهام شروع شد و تولدش هم همینطور بود واسه همین اینا رو تو تولدش نوشتم .

نمیدونم تونستم حسمو به نوشته ات بگم یا نه ولی فقط میگم تجربه اش کردم .

شاد باشی و آروم
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:
نمیذارن شاد باشیم این حسودان!!!
 حسم تلخ نیست...گسم نیست...ترش کردم انگار!!!

داغونم کردی بارانی بخدا!!!!!!!!!!!!!!!

دوتایی پاشونو کردن تو یه لنگه کفش میگن تا عقدی طلاق بگیری بهتره تا یه سال دیگه با بچه بر گردی...

من دوسش دارم:(((((((((((((

اما ازینورم خب راست میگن،اگر یه سال دیگه دور از جونش یه چیزیش شد اونوقت اسم بیوه میاد روم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

پاسخ:

ستاره؟!!!

من از تو تعجب می کنم!!!

این حرفها چیه که تو میزنی؟!!!

یک لحظه خودت رو شده بگذاری جای اون بنده ی خدا؟!!!

پدر مادرت نگرانن درست...اما ازشون بخواه فقط یک لحظه به این فکر کنند اگر ماجرا برعکس بود و شما آمولین کرده بودی و اونها میخواستن طلاقت بدن...آیا باز هم اینقدر خشک و بدون در نظر گرفتن احساس طرف مقابل حکم به جدایی می دادند؟!!!

متاسفم...درکتون نمی کنم!!!

دوسش داری؟!!!یه بیماری ساده هیچ وقت نمیتونه رنگ احساس رو کم کنه...اگر احساس ،احساس باشه البته!!!

خوبه خودت میگی تهش بیوه شدنه!!!مگه حسنی یک ماه بعد از عروسیش فهمید محمد سرطان داره چی شد؟!!!یادته درست شب سالگرد ازدواجشون بود که محمد تموم کرد؟!!!شب نیمه ی شعبان رو بخاطر بیار!!!

حسنی چی شد؟!!!دوسال بعد ازدواج نکرد؟!!!

خدا جواب صبر رو از خودگذشتگی رو خوب میده!!!

به قول مامان جون:بهشت و جهنم تو همین دنیاست مادر!!!

حتی اگر اون یک روز فقط زنده باشه حقشه که همسرش بپاش بمونه...نه اینکه مثل ترسوها فرار کنه!!!

خود دانی ستاره...

این ماجرا دو بعد داره...به هر دو بعدش فکر کن...

به اینکه اگر جاتون عوض میشد انتظارت از اون چی بود...درست ترین راه همونه!!!

اگر می خواستی که بره(!)اونوقت برو...با خیال راحت!!!

بدون عذاب وجدانی حتی!!!

وجدان آدمها بهترین قاضی هستند...کمی با وجدانت خلوت کن!!!

۳۰ بهمن ۹۲ ، ۲۳:۲۳ دکـ لـ مـ هـ
انشالله اونایی که باید بگیرن
بگیرن!
پاسخ:

بهتره متوجه بشن...به نفع خودشونه!!!

روانشناسی ثابت کرده که حس حسادت با روح افراد حسود همون کاری رو می کنه که بیماری جزام با جسم انسان!!!

حسادت مثل خوره...پاکی و انسانیت رو می خوره!!!

ممنون از دعای خیرتون...

۰۱ اسفند ۹۲ ، ۰۰:۱۷ چشم چشم دو ابرو
علی امروز تو کتابخونه دانشگاه گفتم :

" تو هم مرا از قضاوت فاکتور بگیر "

الآن جبرانش کردی ؟؟؟

:)

فدای هرچی رفیق دِلی ...
پاسخ:

علیکم السلام

؟!!!

۰۱ اسفند ۹۲ ، ۰۵:۴۸ نازنین روانبخش

برف ها قطره قطره  اب میشود

شب رفته رفته افتاب میشود

و دعای هر کسی نم نمک توی راه مستجاب میشود ...

پاسخ:
انشاالله...
اللهم عجل لولیک الفرج...
سلام
به حال خودت کاری ندارم که این حال ها امدنی و رفتنی اند . اما اون کامنت دوستت ستاره خیلی به همم ریخت و خدا رو شکر دوستی مثل تو داره ... حتما کنارش باش ...
پاسخ:
سلام
حال خود منم متاثر از همینها هم هست دیگه!!!
براش دعا کنید خداوند ظرفیتش رو در مواجهه با مشکلات ارتقاء بده...
مامانهای ما هزار هزار مشکل کوچیک و بزرگ داشتند...اول زندگیشون که مصادف با جنگ ایران بوده...بعدم که اوضاع بعد از جنگ و...
پدر خود من چند سال پیش دچار یک سانحه شدن که دکترها دور از حالاشون،گفتن دیگه نهایت یک هفته زنده هستند...مامان یک ماه شبانه روزی بیمارستان و خونه پرستاریشون رو می کردند{ بدون هیچ منتی...با تمام وجود}...بالاخره بهبود کامل پیدا کردند!!!
بعد از سه ماه که جراحشون بابا رو دیده بود...بهشون گفته بود؛علم پزشکی هیچ توجیهی برای بهبود شما،اونم به این سرعت وجود نداره!!!
به همین خاطر هستش که میگم باید کنارش بمونه...محبت خودش سبب بهبود میشه!!!

سلام و درود 

روایت دیدم در این مضامین که گاهی وقتها دل مومن بدون دلیل میگیرد و غمگین میشود بدلیل آمرزش گناهانش است.

غفرالله لنا و لکم انشاالله

پاسخ:

سلام

سبب دلگرمی بود ...

ممنون...

الهی آمین!!!

خیلی زیبا و دلنشین بود
پاسخ:

سلام باران جان

ممنون...

چه جالب...پیامی از باران برای باران...

۰۵ اسفند ۹۲ ، ۰۰:۴۷ سجاد مؤذنی
سلام
یه امتحان پیش رو داریم که دو تا مراقب جدی و یه کم بد اخلاق داره ، سؤالاش به ظاهر ساده به نظر میرسه ولی جواب هاش خـــیلی سخته
من هم سؤال ها را دارم هم جوابشون را ، اگه خواستی بیا بگیر
حتما بیا یه بار بخون که تو امتحان رد نشی
http://sajjad-m.blog.ir/1392/12/04/
نظر یادت نره...
۰۶ اسفند ۹۲ ، ۱۶:۱۵ دبیر خانه جشنواره ملی وصال یار
با سلام
نخستین جشنواره ملی وصال یار با محوریت شهدای گمنام برگزار میگرد.
علاقه مندان می توانند جهت شرکت در جشنواره ،آثار خود را از قبیل ؛ وبلاگ نویسی ،مقاله نویسی ،طرح های گرافیکی ،کلیپ و نماهنگ ،عکاسی،به آدرس دبیر خانه جشنواره ملی وصال یار به صفحه اینترنتی www.vesaal.ir ارسال نمایند .
لازم به ذکر است به برگزیدگان این جشنواره 5 کمک هزینه سفر به کربلای معلی ، 5 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و 5 کمک هزینه سفر به قم مقدسه اهدا خواهد شد ،ضمنا به سایر برگزیدگان این جشنواره جوایز نفیسی اهدا میگردد.
دبیر خانه جشنواره ملی وصال یار


۰۷ اسفند ۹۲ ، ۰۶:۱۰ سیدمهدی نقیبی راد
قلم زیبایی داری... چ مثل چمران
پاسخ:
تشکر...
چ مثل چمران...قشنگ بود!!!
سلام دوست عزیزوب خوبی دارید...منتظرحضورتون هستم.موفق باشید
پاسخ:
سلام
ممنون...
چشم سر می زنم...
سلام
کجایی بابا ؟؟؟؟؟
چرا نیستی؟؟؟؟؟؟؟؟
بگیم نمی دونیم شما از چیه که دلت گرفته حلّه؟؟؟؟؟!!!!
دست از سر کچل این پست قاصدکیت بر می‌داری؟؟؟؟!!!!
خدا لعنت نکنه باعث و بانیش رو!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:
سلام
هستم بابا!!!
آتنا!!!شما که خبر داری چرا می پرسی؟!!!
من به داشتن دوستانی چون شما افتخار می کنم...باور کن!!!
الهی آمین...
دلم گرفته و مشهد قرارگاه من است ...

سلام
خوب بود
یاعلی ...
پاسخ:
سلام 
انشاالله نصیبتون بشه به زودی...
ممنون...
علی علیه السلام یارت...
۰۹ اسفند ۹۲ ، ۱۰:۱۳ فانوس جزیره ...
اللهم عجل لولیک الفرج ..

سلام علیکم
دعوتید به فانوس جریزه ..
عاقبتتون بخیر ..
ما راهم دعا ..
پاسخ:
سلام
ممنون...
همچنین...
محتاجیم به دعا...

سلام

به هر حال باید از این فیلمها حمایت کرد

اگر نشه همین مقدار هم ساخته نمیشه

پاسخ:
سلام
بله خب...
اما،انتظار از حاتمی کیا چیزی فراتر از 'چ' هستش...

با سلام و عصر بخیر به روزم با مطلب عیوب پنهان

پاسخ:
سلام
سر میزنم...

سلام
با مطلب "همت را از این حلزون یاد بگیر" بروزم
تشریف بیارید


.:: اَللهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم ::.
پاسخ:
سلام
چشم...
اللهم عجل لولیک الفرج
قبطه خیلی بهتره
اخلاقی تره
پاسخ:
بله...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">