باران نم نم...

هَمیشہ بـاید کســـ ے باشد که مَعنے سه نقطه ے انتهاے جُملـــه هایت را بفَهمد...

باران نم نم...

هَمیشہ بـاید کســـ ے باشد که مَعنے سه نقطه ے انتهاے جُملـــه هایت را بفَهمد...

باران نم نم...
آخرین نظرات
  • ۲۴ خرداد ۹۵، ۲۳:۵۵ - وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
    :) قشنگ بود

دلتنگی به ما هو دلتنگی...

يكشنبه, ۱ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۴۵ ب.ظ

پ.ن:یه روزی...یه جایی حوالی ساختمان شماره ی 5 یه مردی بهم گفت:
اگر از منظر باطن به تماشای کربلا و واقعه ی عاشورا نگاه کنی...درست همانطور که زینب(سلام الله علیها) از تل زینبیه به تماشای صحنه ی کربلا ایستاده بود...آنوقت است که تو می فهمی الحق و الانصاف جمله ای زیبنده تر از "ما رایت الّا جمیلا " ی خانم برای صحنه به صحنه ی آن روز بزرگ و با عظمت نیست!!! 

درست 49 روز است که از آن صحبت میگذرد.و من اما هنوز،در میان لایه لایه های آن واقعه ی بزرگ به دنبال خودی می گردم که گم شد...به دنبال "خودم"به ما هو "خود" می گردم!!!

پ.ن:عمه جان،زینب!

چهل روز از بی حسین(علیه السلام) شدن شما می گذرد و ما آنطور که باید حسینی نشده ایم...

چهل روز است که منزل به منزل رفته اید و برگشته اید،اما ما هنوز اندر میان کوچه پس کوچه های خاکی دنیا غرق مانده ایم...

چیست این موجود خاکی که بهای آدمیتش این چنین سنگین است بانو؟!!!

شرمنده خانوم که بهای حسینی شدن ما تنها بی حسین(علیه السلام)شدن خواهر بود و بس...

دلمان خجل...

رویمان سیاه...

پ.ن:دنیا را که بد نساختند...ما را هم همین‌طور!!!

پس چه می‌شود که مخلوق درست خلق شده،در دنیایی که خوب ساخته شده؛

بد زندگی می کند!!!

کج راه می رود!!!

احساس را گم می کند!!!

منطق بی یاور می ماند!!!

فراموشی راه حل مشکلات می شود!!!

در یک کلام؛"خودی از خود بیخود می شود..."!!!

این درست همان چیزی را پدید می آورد که درد دارد،نه معنا!!!

پ.ن:گاهی نباید زیادی به افراد رو بدهی...

دچار خود باوری کاذب می شوند و خود را آنقدر بزرگ می بینند که در راستای منافع خود چینی نازک احترام را هزار تکه میکنند و خود را برنده میدانند...

هرچند باخته اند و فقط خود نمیدانند...

صبر لازم است تا بدانند...صبر!!!

روزگار،روزی خود به آنها خواهد فهماند که "گاو نُه من شیر ده"بودن هنر نیست!!!

این گونه افراد را باید سپرد به باد!!!

همین!

پ.ن:اسم خانمها بد در رفته ظاهرا در متغیر الحال بودن...

اصلا بی خیال،بیاین بازی؛

کلاغ؟ 

پر...

کبوتر؟

پر...

هکتور؟

پر...

قناری؟

پر...

گنجشک؟

پَرپَر...نَپَر!!!

۹۲/۱۰/۰۱
باران...

نظرات  (۱۸)

 سلام... اربعین تسلیت
************************
  شرح حدیث....آیت الله آقا مجتبی تهرانی رحمه الله علیه....
 
حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام فرمودند:
همان طور که خورشید و شب با یکدیگر جمع نمی­شوند، محبّت و دل بستگی به خداوند نیز با محبّت و دل بستگی به دنیا جمع نمی­شوند.
 
شرح حدیث: خیلی زیبایی در این روایت دیده می­شود. انسان اگر بخواهد بفهمد حبّ به خدا دارد یا نه، راهش چیست؟‌ این امری نیست که هفته­ای و ماهی یا سالی یک بار پیش بیاید، بلکه انسان در هر روز چندین بار بر سر دو راهی دنیا و آخرت قرار می­گیرد؛ آن هم نه فقط بُعد وجودی او، بلکه تمام ابعاد وجودیش مثل قلب، عقل، اعضاء و جوارح، دست، پا، زبان، گوش، چشم و حتّی خطورات ذهنیّه او مثل دروغ، غیبت، تهمت، مال حرام خواری، نگاه به نامحرم و... انسان ببیند کدام را انتخاب می­کند امر الهی را انتخاب می­کند که نور است، یعنی محبّت و دوستی به خداوند را، یا این که معصیت را انتخاب می­کند که ظلمت و تاریکی و محبّت و دل بستگی به دنیاست؟
‌ نور و ظلمت در یک جا جمع نمی­شوند و دل ظرف محبّت خداوند است و دو شیء و دو چیز در او جای نمی­گیرد، محبّت و دل بستگی به خداوند یعنی نورانیّت، نشاط، آرامش، برکت، نیکوکاری. و محبّت و دل بستگی به دنیا، یعنی ظلمت، تاریکی، اضطراب، افسردگی، فساد، گناه و معصیت. حالا انسان ببیند در شبانه روز زندگی خود چه چیز را انتخاب می­کند؟‌ این از عمل انسان معلوم می­شود. آیا دل را در اختیار صاحب خانۀ با محبت خود و انجام فرامین او قرار داده­ایم؟ یا اینکه با نافرمانی، معصیت و گناه صاحب خانه را از دل بیرون کرده به مستأجر و یا بالاتر به غاصبی که محبّت دنیا و شیطان است داده و دل را بیمار کرده­ایم؟
انسانی که کارهای شیطانی انجام می­دهد و می­گوید خدا را دوست دارم، حرفش یک دروغ و فریب شیطان است. او دل را به شیطان تحویل داده است. البته چون خداوند کریم، مهربان و توّاب است، انسان می­تواند با توبه و انجام اعمال نیک دل خود را از شیطان پس گرفته و ظرف محبّت خدا کند.
[1]غرر الحِکَم و دُرر الکَلِم، صفحه 141، روایت 2513
****************
  آقا مجتبی...
http://zareh.blog.ir/post/268
 

پاسخ:
سلام
تسلیت...
......................
سپاس از هدیه ی زیبای اربعینیتون...
یا انیس من لا انیس له
سلام بارانی!
تسلیت اربعین ...

یک ادعای بزرگ: من جدیدا بیشتر می فهمم چی میگی :))

عنوان مطلب و هر چی شبیه عنوان بود بسیار عمیق بود !

اما یه راه محجوبی برای بازیابی خود (هر چند می دونم با این پست دنبال راه حل نبودی اما من دوست دارم توضیح بدم ) :
من هر وقت گم میشم ! و دلم برای خودم تنگ میشه ، میرم سراغ کمدم ... خاطره های قدیمی مو می خونم ... نامه هایی که تو دوران دبیرستان بهم می دادن دوستان رو مرور می کنم ... کتابهای خوشگلی که قبلا خوندمو ورق می زنم و چند سطر می خونم ...بعد از کلی بهم زدن دل و روده ی کمد !!! شروع می کنم مرتب کردنش .جالبه هر وقت کمدم مرتب میشه حس می کنم حالم خوب و روحم سرپا میشه !گاهی اشک می ریزم تو این مرتب کردن گاهی میس میزنم و اس میدم به دوستان سالهای 15- 16 سالگیم (سالهایی که محجوبه تصمیم به زندگی کردن به روش خودش رو گرفت !سالهای شروع میشه گفت )و گاهی همون روز یه خاطره از سرپاشدن می نویسم و کلی دعا می کنم تو نوشته هام و قرار مرار میذارم با خودم .

نظم ، وضو و خوندن معنای مناجات شعبانیه یا زیارت جامعه کبیره ، پا ندادن به غم ها یه راه دیگه برای سرپا شدن محجوبه است و پیدا کردن خودش! سرپا شدن باران اما ... کار من نیست!!!

دعای غریق :
یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلوبنا علی دینک
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:

سلام دختر پر انرژی،

تسلیت...

من واضحم...پیچش سخنم را تنها کسانی درک می کنند که من را می شناسند...

خوش به حال محجوب...

سلام

اربعین حسینی تسلیت برشما خواهرگرامی ام

پاسخ:

سلام آقای دکتر،

بر شما هم تسلیت...

تپش های دل زینب(سلام الله علیها) زیارت نامه می خواند...
کاشکی امروز کربلا بودیم...
السلام علیک یا سید الشهدا(علیه السلام)...

+زیارت اربعین بسیار سفارش شده اگر خواندی من را هم دعا کن.
پاسخ:

سلام گلکم،

بمیرم برای دل خانوم...

زیارت اربعین رو صبح هم نوا با حرم رضوی خواندم و تورا همان جور که دوستداری دعا کردم...

اللهم عجل لولیک الفرج

سلام عزیزم،
خسته نباشی از اولین امتحان،چطوریا بود؟
نظری هنوز در قید حیاته؟؟؟؟
بله رو گفته بودی الآن بچه ی هشتمت بقلت بود!
پایدار باشی دوست خوبم
بوس بوس
پاسخ:
سلام گلم،
ممنون...عالی!!!
هنوز در قید حیاته...
چی میگی؟!!!اغراق شاخ و دم که نداره...
موفق و موید باشی...

درود برشما
از خود میپرسم:کیستی ای من؟!!
سالهاست...
گوش خودم...
حسرت پاسخی از زبان من را بردل دارد!!...
...................
خداوندا:دقیق یادم نیست آخرین بار کی خودم را پیدا کردم...
اما خوب یادم هست هرگاه گم شدم،دستم در دست تو نبود...
پاسخ:
هیچ "منِ"خود گم کرده ای نیست،که سراغ "خودش" را مدام نگیرد و از کیستی اش نپرسد!!!
به امید روزی که همه ی "من"های "خود" گم کرده،از چشم به راهی دربیان...
--------------------
ممنون از حضورتون...
به نام خدا

سلام..

ان شاء الله که خوب باشید.

حقیر واقعا شرمنده ام از این که نتونستم به موقع به دعتتون پاسخ بدم. اصلا یادم رفته بودم..

شرمنده ام!

موفق بمانید

یا علی


پاسخ:
سلام
خواهش میکنم...
نیومدنتون سبب شد برخی از دوستان احساس غربت کنند:))
اشکالی نداره،ما از تازه دامادها انتظار نداریم،عاشقیست و هزار و یک درد...
علی (علیه السلام) یارتون
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
*** **** ***** ***** ** ***** ** ** *******
پس امتحان دادی؟!
عجب،عجب،عجب!
پس فسیل الدوله زنده موند،خوب بود،خیلی!

پاسخ:

اولا،امروز نبود بلکه فرداست...

دوما،آره دیگه وقتی شانس نداشته باشی فسیل الدوله هم زنده می مونه!!!

زود تند سریع بگو چه خبر؟!
پاسخ:
زود تند سریع می گم؛
سلامتی!!!
:))))
سلااااااام
خسته نباشی آبجی!
اومدن؟!
پاسخ:
سلام
سلامت باشید...
اومدن...
ننر!
پاسخ:
جوابی جز سلامتی ندارم خب!!!
یا لطیف
سلام بر شما

گرچه مقصود از کتاب آن فن بود

گر تواَش بالش کنی هم می‌شود


به روزم با " قلم برای جنگ یا گفتگو ؟ " و منتظر کوک توجهتان
 
پاسخ:
سلام 
خواهم آمد...
با کوکی سرشار از توجه...

سلام

چندروز است مجدد یاهو خراب است نتوانستم جواب بدهم

منتظرنظرت درباره انقلاب دردرمان بیماری ها با تغذیه درمقابل سم هستم

 

Khorsand.org

 

پاسخ:

علیکم سلام

در اولین فرصت می خونم...


http://www.khorsand.org/main/archives/000homepage.html

 

قتلگاهی بدون نظارت دولت بنام بیمارستان خیریه کودکان سرطانی محک تهران

عده ئی دنیا طلب و سـود جو که براساس رابطه بدور هم جمع شـده اند، زیر پوشش کلمات تقدس خیریه، و تبلیغات گسترده، روزانه با جمع آوری ملیاردها تومان و ماهانه درصدی از حقوق ثابت حقوق بگیران و بازاریان، دل گوشه های مردم را زنده تحویل میگیرد و کشته پس میدهد و نتیجه را بگردن خدا میاندازند و همچنان به قتل و کودک کشی خود ادامه میدهند، متاسفانه هم مطالعه روز ندارند واز پیشرفتهای جدید بیخبرند و هم لجاجت با راههای نو دارند و با جان مردم با بی اعتنائی بازی میکنند!

۰۹ دی ۹۲ ، ۰۰:۳۸ فرزند خاک
سلام...
ندا::::ما آمدیم
ببخشید دیر خبر دادیم
چله نشینیتان بخیر...
البته من که نفهمیدم چی شد...
دنبال کیستی تان میگشتید؟؟؟آیا؟؟؟
یافتید؟
التماس دعا
یاعلی مددی
پاسخ:
سلام
خوش آمدید
دنبال خودم به ما هو خود میگردم
هنوز،خیر...مگر به همین سادگیهاست؟!!!
محتاجیم به دعا
علی علیه السلام یارتون
سلام آبجی گلم،
چه خبر از درسا؟!
حالا که بازیه منم بازی،
کلاغ
پر
گنجشک
پر
طوطی
پر
قناری
پر
هکتور شما هم
پرپر الهی!
ستاره ام که خودم باشم
پر پر پر...
:))
پاسخ:
سلام خانم خانما،
۲۷ رجب تسلیت!!!
روز شهادتی خبر خوشی بود اما...
پس بالاخره تا تموم شدن ماه صفر دووم نیاوردید؟!!!
انشاالله این یکی دیگه ازون ۱۲۰ ساله هاش باشه...
به قول آتی جان؛مار زبان محترمت رو نیش بزنه،به هکتور چیکار داری؟!!!
فردا صبح ۲تا تخصصی دارم با ابراهیم پور...
حالا بعدا بهت حسابی تبریک میگم!!!




ببخشید،تسلیت،تسلیت!
بعد از ماه صفر با خانواده میاد!
فعلا اصل بله رو گرفته از خودم!
این یکی هست.
یادش بخیر منم وقت امتحانات سحرخیز می‌شدم.
برات آرزوی موفقیت دارم .
تو که همیشه نمره هات خوب میشه نابغه! 
پاسخ:
خواهش می‌کنم...
انشاالله که خیره...
خوشبخت بشی...
از کامنتای کل سحریت بر میاد که هنوزم سحرخیزی...
ممنون...

امام صادق : "ماسردی را با گرمی ...درمان می کنیم /دانش نامه احادیث پزشکی - حدیث اول " ایام بالا بودن اسیدبدن (سرماخوردگی)عسل که گرم وخشک است بخوریم اسیدوباز متوازن میگردد نیازبه دارو درمانی نداریم

پیغمبر:برشمابادخوردن مویز ...اخلاق را نیکو میکند...

امام مجتبی:ان احسن الحسن خلق الحسن

امام رضا:روغن زیتون بودار اعصاب را قوی میکندوآتش غضب را خاموش ...

امام کاظم:نزدیکترین شما به خدا خوش خلق ترین شمااست

فاطمه زهرا :بهشت پاداش خوشروئی است

پاسخ:
 سلام 
ممنون از احادیث خوش خلقیتون...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">