باران نم نم...

هَمیشہ بـاید کســـ ے باشد که مَعنے سه نقطه ے انتهاے جُملـــه هایت را بفَهمد...

باران نم نم...

هَمیشہ بـاید کســـ ے باشد که مَعنے سه نقطه ے انتهاے جُملـــه هایت را بفَهمد...

باران نم نم...
آخرین نظرات
  • ۲۴ خرداد ۹۵، ۲۳:۵۵ - وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
    :) قشنگ بود

شمعدانی

شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۳۵ ق.ظ

شمعدانی های باورم خشکیده اند،بیا شمعی روشن کنیم...

 

حیاطی نقلی.گلدانهای شمعدانی،دورچین باغچه ای کوچک.و من!

ومن نشسته بر موزاییکهای کف حیاط و خیره به سرخی گلهای شمعدانی و سخاوت آنها.عجیب بود که مدام آن دو را مقایسه می کردم.زیبایی این کجا و خارهای تیز آن کجا...(همان بهتر که بردنش!)

پاهایم را در آغوش می گیرم و زیر لب از زبان فروغ زمزمه می کنم؛

"یک پنجره برای دیدن

یک پنجره برای شنیدن

یک پنجره که مثل حلقۀ چاهی

در انتهای خود به قلب زمین می رسد

و باز می شود به سوی وسعت این مهربانی مکرر آبی رنگ

یک پنجره که دست های کوچک تنهایی را

از بخشش شبانۀ عطر ستاره های کریم

سرشار می کند.

و می شود از آنجا

خورشید را به غربت گل های شمعدانی مهمان کرد،

یک پنجره برای من کافیست.

من  از دیار عروسک ها می آیم

از زیر سایه های درختان کاغذی

در باغ یک کتاب مصور

از فصل های خشک تجربه های عقیم دوستی و عشق

در کوچه های خاکی معصومیت..."

حضورش را حس می کنم.درست پشت سرم.همیشه متین و آرام قدم بر میدارد...آنقدر آرام که حضورش را تنها وقتی درک می کنی که دیگر در یک قدمی تو رسیده باشد!!!

نفسهای گرمش را بالای سرم حس می کنم،اما سری حتی به اعتراض بر نمی گردانم...ادامه ی شعر را اما(!)بی صدا برای خود در ذهن مرور می کنم...میروم تا جایی که قطره اشکی معترض، قلتان...قلتان می آید که سقوط کند بر دل یک شمعدانی؛

"آیا من دوباره از پله های کنجکاوی خود بالا خواهم رفت،

تا به خدای خوب، که در پشت بام خانه قدم می زند

سلام بگویم؟!!!"

می ایستم.با همان صورت خیس شده از شبنم دلتنگی!بر می گردم .آن یک قدم فاصله را هم مثل همیشه او می آید به سمتم و من تنها در برابر بیکران محبتش سر فرود می آورم و خجل زیر لب می گویم؛

سلام!!!

۹۲/۰۸/۰۴
باران...

نظرات  (۲۷)

علیکم السلام!!!!!!!
چطوری عزیز دل خواهر؟
عکس زیبا...متن عالی!
خواهر به قربون اون اشک قلتانت بره.نبینم غم تو،منم همدم تو،نبینم زخم تو،منم مرهم تو!
بوس...بوس!
پاسخ:
سلام
ممنون خوبم...
وااااااااااااای،چقدر خوب این شعر رو حال و هواش رو یادته!!!!!
من هنوز اون دفتر رو نگهداشتم...خواستی بگو برات بیارم...
عجیب دلتنگ اون روزام...
سپاس از محبتت...
التماس دعای فرج...
سلام...
حس میکنم ربطی به ما ندارد این پست...
پس خودمان را سبک نمیکنیم نظر دهیم...لبخند
التماس دعا
یاعلی مددی
پاسخ:

سلام...

منظورتون از "ما"عام بود یا خاص؟!

شعری که دوستم در کامنتش آورده بر می گرده به رخدادی در سالهای دور...

از فضای پست جداست،از تاریخ عکس میشه فهمید که تازست!!!

محتاجیم به دعا...

یا علی(علیه السلام)...


باغچه... 

سلام

من عاشق شمعدونیم..

پاسخ:

حالا باغچه یا باقچه...مگه فرقی می کنه؟!

آقا معلم انصراف دادند شما کماکان سِوِر سنگر رو حفظ کردی؟!!

ممنون...

تازه شدی مثل خودم:)))

۰۴ آبان ۹۲ ، ۱۸:۳۲ تنها تو شهر ادمکها
سلام
ما که این چیزا رو نمی دونیم اما اونایی که می دونند می گویند هر گلی یک نماد است ...و گل شمعدانی(نماد):عشق لازمه زندگی ست و بدون عشق نمیتوان زنده بود...

پاسخ:
سلام
واقعا؟!!!
این عشق چقدر نماد داره!!!
الحق والانصاف هم لایق وصفش هست...من که مدهوش شده بودم از تماشای این همه زیبایی...

۰۴ آبان ۹۲ ، ۱۹:۰۱ کوهنورد خسته دل
سلام آبجی
ببخش که کم پیدام.. چند وقتیه حالم دست خودم نیست..
کلافم ، از دنیا و آدماش دلم شکسته..
برام دعاکن.. خیلی محتاجم به دعات
پاسخ:
سلام
ای بابا...این روزا با هرکی حرف میزنی دلش رو شکستند!!!
به روی چشم خانم...اگر قابل باشیم.

یا جمیل
سلام دوستم
بالاخره تو این متن بین من و نوشته ات ارتباط گرمی برقرار شد ! یعنی مثل قبلی ها مبهم نبود.
عکس عالی و حسِّ متن خیس و زلال .در واقع آخرش همه چیزو معلوم می کرد . واسه همین خوب بود .

منم ملتمس دعام ! دلم نگرفته اما پر از تردید و دغدغه ام همین .

اللهم اجعل عاقبة امرنا خیرا
اللهم عجل لولیک الفرج

پاسخ:
سلام
خب خدا رو شکر....
الهی آمین...
این خاطره که ستاره میگه کدومه؟!
حال شمعدونیت چطوره؟
جون جوجو به منم بگیدااااااااااااا

پاسخ:
جون اون بچه رو چرا قسم میدی آخه!!!
برو آرشیو بهار 85 رو ببین کجا "نبینم غمت" رو براش خوندیم...
داره پر پر میشه...

علیکم السلام

 

گل های شمعدانی عجب مرموزاند !

 

پاسخ:
سلام...
مرموزند؟!!!
عاشقند...عاشق!
نه؟
۰۷ آبان ۹۲ ، ۰۰:۲۰ کوهنورد خسته دل
شهامت میخواهد که سرد باشی و گرم لبخند بزنی....
...
....
.....
دعا.....
پاسخ:

شهامت برای یک صدم ثانیش هم نیست...شما برو بالاتر از جهاد...کشته های این مسیر همه از نظر من در زمره ی شهدا محسوب میشن!!!

بی حساب و کتاب یک راست باید برند بهشت...والّا!!!

دروغ میگم بگو دروغ میگی...

محتاجیم به دعا...


۰۷ آبان ۹۲ ، ۰۰:۳۴ کوهنورد خسته دل
دروغ نمیگی آبجی..
حرفات حق حق بود..
سخت است پر از حرف باشی و به خاطر خدا سکوت کنی و هیچی نگی...
پاسخ:
بله...
اجرکم عندلله...
یا نور
سلام بر شما

بهشت واژه ایست روحبخش و بهشتی یک صفت ، مفهوم و شخصیت است !
شما چه لباسی را بهشتی می دانید ؟

با لباس بهشتی به روزم ! و منتظر کوک توجه و پاسختان هستم .
پاسخ:
سلام دوستم
به روی چشم،نخ سوزن بدست می‌رسیم خدمتتون...
سلام

شهد شهود...دعوتید

http://zareh.blog.ir/post/181

۰۹ آبان ۹۲ ، ۲۰:۰۶ کوهنورد خسته دل
ای خداوند صامع الاصوات
آن زمان که هیچ گوشی را شنوای ناله هایمان نمی یابیم.. وهیچ دلی را فهیم درد هایمان.. تنها گوش شنوای توست که مرحم زخم هایمان میشود

منتظر حضورتون هستم
پاسخ:
حتما سر خواهم زد...
سلام
ظهور در کلام بوتراب....

http://zareh.blog.ir/post/184

نوازش دهیم گوش هایمان رابا صدایی دلنشین

یا علی
پاسخ:
علی (علیه السلام) یارتون...
۱۰ آبان ۹۲ ، ۱۳:۳۱ کوهنورد خسته دل
سلام آبجی..
ممنونم از اینکه سر میزنی و انقدر با نوشته هات به من امید میدی...
خیلی زیبا نوشتی..
بازم ممنونم
برام دعاکن
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم...
محتاجیم به دعا عزیزم...
سلام

*پرند 1....صوتی*.....حتما گوش کنیم...

http://zareh.blog.ir/post/178

یا علی

یا رب الحسین

سلام بر شما
ایام سوگواری امام حسین علیه السلام و یارانش رو بهتون تسلیت میگم .
با لباس عزایِ اندیشه به روزم و منتظر کوک توجهتان

راستی چرا تو دعوت قبلی نیومدی :(((

پاسخ:
سلام
لبتابم ویروسی شده...تبلتم هم در سیطره ی خواهرزادم هستش...من موندم و گوشیم!!!
به زودی میام جبران میکنم...
سلام...
ممنونم...
خیلی التماس دعا این شبا
یاعلی مددی
پاسخ:
سلام
محتاجیم به دعا...
تجربه نشان داده است که تاثیر جمله ی

" این مکان مجهز به دوربین مدار بسته است "

از جمله ی:

" عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید "

بـــیـــشـتـر است!!!

.....
.
.
.
التماس دعا
پاسخ:
رومون سیاه...
۲۰ آبان ۹۲ ، ۲۳:۳۹ کوهنورد خسته دل
سلام آبجی...
ایام تسلیت....
این شبها خییییلی التماس دعا

پاسخ:
سلام خواهر،
خسته نباشی...
محتاجیم به دعا...
۲۴ آبان ۹۲ ، ۲۲:۵۸ کوهنورد خسته دل
تاسوعا چه ها کند با بنده ها...
پاسخ:
آخ...
یا رفیق
سلام دوستی خانوم !

ممنون از کوک همراهیت . نه عاشقی رو گسترش بده به همه ی دنیات نه فقط کتابهات آخه بد ممکنه بشی موش کتابخانه ها !!!
 
راستی لب تاپت درست شد؟؟[چشمک] من منتظرم تا بیای و مطلب های قبلمو که به دردت می خوره رو بخونی هااااا
نیای ! دیگه باورم میشه که همه دوستای مذهبی ام همتی برای تعالی اندیشه ی حسینی نکردن ...
ما ز یاران چشم یاری داشتیم / خود غلط بود آنچه می پنداشتیم ؟ - من آخر این بیت یه علامت سوال میذارم تا برگردی و ثابت کنی یا یه دوست مذهبیم ثابت کنه که اینطور که فکر می کنم نیست -


اللهم فک کل اسیر
اللهم عجل لولیک الفرج

پاسخ:
سلام
نه متاسفانه کماکان ویروسی هستش...
باران سرش بره قولش نمیره...
میام میخونم...
الهم عجل لولیک الفرج
یا شفیق
سلام
راستی آخرش من نفهمیدم جریان کفشا دقیقا چیه !!!!! یعنی بین معنای نزدیک و دورش نمی تونم ارتباط معناداری پیدا کنم تا بفهمم طاهره بانو منظورش چیه بالاخره ...
کلمات برای باز کردن پیچیدگی هاست به نظرم ! نه پیچیده کردن مضاعف ...اینو یه بار داداشم که یه جورایی استاد منه در شعر و شاعری بهم گفت .
به هر حال خدا رد شکر که کفشاتو پیدا کردی :)
موفق باشی
اللهم عجل لولیک الفرج

پاسخ:
معلومه مطلب تولد امام رضا(علیه السلام) رو نخوندی...
بخونی ابهاماتت رفع میشه...
راستی تازگیا ریز میایا!!!!
یا نور
سلام
یعنی چی ریز میام ؟؟؟؟!!!!
:))
اگه ناراحت شدی ببخشید خب :(
پاسخ:

سلام
نه اصلا...چرا باید ناراحت بشم خواهر؟!
ریز میای یعنی گوشه کنایه میزنی...همین!
یا سلام
سلام دوستم
نه عزیزم ! اصلا قصدم گوش کنایه نبوده ، می بینی که آدم صریحی ام و راحت گلایه می کنم اما اهل طعنه زدن نبودم مگر اینکه بی اختیار و بدون قصد در ذهن طرف مقابلم این ایجاد بشه ! به هر حال معذرت !
اگه از دوستان مذهبی انتظار دارم واسه اینه که دلم خوشه که اینها می تونن کاری برای درست شدن فرهنگ جامعه بکنن پس اگه پستی قابل فکر کردن و دینی می ذارم اول از همه دوستان مذهبی مو نشانه گرفتم تا کاری بکنن و همراهی داشته باشن . اما متاسفانه تجربه وبلاگی به من ثابت کرده دوستان مذهبیم اونقدرها که انتظار میره اهل همراهی نیستن مخصوصا اگه پست طولانی باشه !! شما دوست تقریبا جدید من هستید واسه گفتم آخر اون بیت علامت سوال میذارم ...
اللهم فک کل اسیر رو هم این روزها خیلی بهش محتاجم واسه همین بی اختیار از دهنم بیرون میاد .هر چند همه ی آدمها یه جوری اسیرن پس خیلی هم بی ربط نیست اگه برای دوستانم بذارمش . به هر حال اگه این دعا هم باعث شده گمان کنی من کنایه می زنم معذرت .

من رابطه های روشن رو همیه دوست دارم چون باعث میشه آدمها راست بشنون و درست تر بهم اعتماد کنن.
دوستت دار م :) و دوست دارم کوک توجه ات پایدار باشه بر لباس شُکرم تا شکرم افزون تر بشه . ان شاء الله
اللهم فک کل اسیر
اللهم عجل لولیک الفرج
 
پاسخ:
سلام
ریز میای،یک عبارت رایج بین من و دوستانم هستش که اصلا بار معنایی منفی نداره...
پس من ناراحت نشدن اصلا،عذرخواهی هم لازم نیست چون دلخوری ای وجود نداره!!!
من از متن طولانی هراسی ندارم چون خوندن بهترین سرگرمی منه!!!
مشکل اینجاست که با گوشی وقتی داری مطلب میخونی ناخودآگاه چشمات درد میگیره و لذت خوندن و فهمیدن رو ازت میگیره...قول میدم فردا از سایت دانشگاه بخونمش و نظرم رو هم کوک بزنم بر لباس شکر دوست پر انرژیم!
اللهم عجل لولیک الفرج
خوب کرده!
گاهی لازمه داد بزنی سرشون تا کار پیش بره خواهر.اسم نداره این قلدر خان؟!

پاسخ:
سلام
باز دوباره نظر اونور و اینور نوشتی؟!!!!!!!!
اینکه خوب کرد که واضحه...
اسمش رو میخوای چی کار؟!
چشم حاجیتون روشن...
یا رفیق
سلام گلم
ممنون از کوک حضور ...
منتظر شماییم بیش از پیش حالا که به این قشنگی کوک توجه می دوزی . بوووس
رستگار باشی
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ:

سلام رفیق،

به خوبی کوکهای پربار و گهر بار شما که نمیرسه...

سلامت باشی...ممنون

یا حق...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">